A KONTAKT Tolmácsszolgálatban közel 30 jelnyelvi tolmács dolgozik. A személyes tolmácsolás mellett a beosztásuk szerint vállalják a KONTAKT-ban a tolmácsolást. Így az elérhető tolmácsok személye a beosztásuktól függően óránként változhat. A tolmácsok száma pedig a forgalomtól függően változik.
A KONTAKT-ban tehát nincs lehetőség tolmácsválasztásra. Az adott órában beosztott jelnyelvi tolmácsok közül a rendszer osztja ki, melyik szabad tolmácshoz kerül az adott hívás. A rendszer a tolmácsok között egyenlően osztja el a hívásokat, tehát ha valaki a szabad tolmácsok közül az adott órában kevesebb hívást kapott, kevesebbet dolgozott, akkor a hívást az ő számára rendeli be. Ha az a tolmács, akinek kiosztotta a rendszer a hívást nem elérhető éppen, vagy nem tudja fogadni a hívást, a rendszer továbbdobja egy másik szabad tolmácshoz azt.