Kezdőlap / Segítség / Applikáció működése / Hogyan indítok hívást a Windows applikációban? (38)
A KONTAKT Tolmácsszolgálat windows alapú applikációját elindítva jelentkezzünk be.
{{01_belépés.png}}
Ha a program bezárásához az X (bezárás) gombot használtuk, akkor a belépési adatokat megjegyzi, és nem kell újból megadni őket.
3 féle hívástípus létezik a KONTAKT applikációban:
1: másik KONTAKT ügyfél közvetlen hívása, tolmács segítsége nélkül
2:
telefonhívás - ilyenkor a jelnyelvi tolmács az általunk megadott
telefonszámot hívja és segít a kommunikációs akadálymentesítésben
3: helyi tolmácsolás - ilyenkor a velünk együtt lévő halló személlyel, személyekkel való kommunikációban segít a jelnyelvi tolmács
1: másik KONTAKT ügyfél hívása közvetlenül:
Névjegyzékből:
Kétféle névjegyzéket találhatunk. Az egyik a KONTAKT-os ügyfelek jegyzéke. Aki az ügyfélprofiljában jóvá hagyta, hogy a számát mások is lássák, azt a nevére rákeresve (csak vezeték vagy keresztnév) megtalálhatjuk és hívhatjuk a {{27_winapp_hivasgomb.png}} zöld hívás gombbal vagy üzenetet küldhetünk nekik.
Annak a hallássérült barátunknak, ismerősünknek
akivel sűrűn beszélünk, el is menthetjük a számát a Helyi
névjegyzékben. Innen később egy gombnyomással tudjuk hívni, vagy
küldhetünk üzenetet a számára.
A KONTAKT számának megadásával:
2: Telefonhívás a KONTAKT segítségével
A Telefonszám/KONTAKT szám: mezőbe beírjuk a telefonszámot, amit hívni szeretnénk. Ezt a számot a tolmács látni fogja már, mikor fogadja a hívásunkat. A mellette lévő {{27_winapp_hivasgomb.png}} zöld hívás gombbal tudjuk indítani a hívást.
A megjelenő híváskategóriák közül dupla kattintással válasszunk egyet, ami
legjobban ráillik a témára, amit épp intézni szeretnénk telefonon
keresztül. A kategóriát a jelnyelvi tolmács a hívás fogadásakor látja, így fel tud készülni a beszélgetés témájára.
- jelnyelven
- írótolmácsolással: ez nem csak az írótolmácsolást foglalja magában. Jelelni nem tudó nagyothalló ügyfeleink részére szájról olvasási lehetőséget, hangkommunikációt, írásos kommunikációt is biztosítanak a tolmácsok - kérés szerint.3: Helyi tolmácsolás a KONTAKT segítségével
Ha a halló személlyel együtt vagyunk, a KONTAKT hívás során a jelnyelvi tolmács jelnyelvre fordítja amit a halló személy mond, amit mi jelelünk vagy mondunk, akkor azt pedig a halló személy számára akadálymentesíti.
Nyomjuk meg a KONTAKT Windows applikációjának jobb oldalán található narancssárga, KONTAKT ikonú {{27_winapp_vri_gomb.png}} gombot.
A megjelenő híváskategóriák közül dupla kattintással válasszunk egyet, ami
legjobban ráillik a témára, amit épp intézni szeretnénk. A kategóriát a jelnyelvi tolmács a hívás fogadásakor látja, így fel tud készülni a beszélgetés témájára.
- jelnyelven
- írótolmácsolással: ez nem csak az írótolmácsolást foglalja magában. Jelelni nem tudó nagyothalló ügyfeleink részére szájról olvasási lehetőséget, hangkommunikációt, írásos kommunikációt is biztosítanak a tolmácsok - kérés szerint.Hívás közben ne felejtsük el a mikrofont és a hangszórót bekapcsolni, hogy a velünk lévő halló személy és a tolmács hallják egymást, ezáltal a tolmács tudjon oda-vissza fordítani.
Hívás közben elérhető funkciók, beállítások: Ha a jelnyelvi tolmács vagy a másik KONTAKT ügyfél megjelent a képernyőn, további funkciók válnak elérhetővé. Ezekről részletesen itt olvashatsz: Kattints ide!