Sajtónyilvános eseménnyel zárult a KONTAKT tesztidőszaka

Kezdőlap / Hírek / Sajtónyilvános eseménnyel zárult a KONTAKT tesztidőszaka

Sajtóközlemény A KONTAKT Tolmácsszolgáltatás bizonyított: mára több mint 1300 szerződött ügyféllel büszkélkedhet, sőt, egyre nagyobb számban érdeklődnek közintézmények és az üzleti szféra képviselői is a KONTAKT szolgáltatásai iránt. 2015. október 21. – Végéhez ért a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége (SINOSZ) Európában is rendkívüli kezdeményezésnek számító KONTAKT Tolmácsszolgáltatásának közel kétéves tesztidőszaka. A rendszer elégedettségi méréseiből kiderült, hogy az 1300 egyedi felhasználó különösen azt értékeli, hogy a KONTAKT szinte bárhonnan elérhető, hasznos, költséghatékony, modern és közkedvelt akadálymentesített megoldás a kommunikációra. A SINOSZ a Magyarországon élő siket és nagyothalló személyek társadalmi integrációjának előmozdítása érdekében fejlesztette ki a nemzetközi szinten is elismert KONTAKT Tolmácsszolgálatot. Ez az a technológia, amely lehetővé teszi a siket és nagyothalló személyek számára a jelnyelvi tolmács személyes jelenléte nélküli önálló ügyintézést, megkönnyítve társadalmi integrációjukat és növelve munkaerő-piaci esélyeiket. A fejlesztések eredményeiről, a projekt tapasztalatairól a SINOSZ egy sajtónyilvános esemény keretében számolt be, ahol Nyitrai Imre, az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociálpolitikáért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy „a kormány elkötelezett a komplex akadálymentesség megteremtésében, amely a fizikai aspektusokon túl az info-kommunikációs akadálymentességet is magába foglalja.  Ennek a célnak az elérésében rendkívül fontos eszköz a siket, nagyothalló és siketvak személyek számára a KONTAKT Tolmácsszolgáltatás, amelynek további fejlesztése és megerősítése szükséges”. Dr. Kósa Ádám, európai parlamenti képviselő, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének elnöke élő KONTAKT-bejelentkezése során kiemelte, hogy „a KONTAKT használata alapjaiban változtatta meg a siket és nagyothalló személyeknek az önálló ügyintézéshez való hozzáállását. A telekommunikáció ezen formája eddig elzárt területnek számított körükben, de a tesztidőszak bebizonyította, hogy lehetséges a teljes értékű bevonásuk, ezzel is integrálva őket a többségi társadalomba. A SINOSZ mint projektgazda szerepe is példaértékű, hiszen maguk az érintettek valósítják meg azt, amit elképzeltek, ráadásul kifejezetten költséghatékonyan.” Ezt követően Sáfrány Margit, a SINOSZ alelnöke előadása keretében összefoglalta az projekt eredményeit: „A projekt nyilvános tesztidőszakának tavaly márciusi indulása óta folyamatosan nőtt az ügyfélszám, ami mára elérte az 1300 regisztrált főt. Az elégedettségi méréseknek köszönhetően a felhasználókkal közösen fejlesztettük és javítottuk a rendszert, akik tapasztalataikról és a szolgáltatás használata során felmerülő igényeikről beszámolva maguk is hozzájárulhattak a szolgálat fejlesztéséhez. A mérések szerint a válaszadók értékelik, hogy a KONTAKT Tolmácsszolgáltatás szinte bárhonnan elérhető, hasznos, költséghatékony, modern és közkedvelt akadálymentesített megoldás a kommunikációra.” A sajtónyilvános eseményen kerekasztal-beszélgetés keretében Csetneki Csilla, a KONTAKT Tolmácsszolgálatot népszerűsítő kampány legújabb, „Vállalom önmagam” című kisfilmjének főszereplője és dr. Tapolczai Gergely, a SINOSZ elnökségi tagja vitatták meg a magyarországi nagyothallók helyzetét, amelyen rengeteget javítanak a KONTAKT-rendszer által kínált lehetőségek. „Nagyon fontos számomra, hogy minél több halló ember megismerje és elfogadja a nagyothallókat, siketeket” – vázolja misszióját Csetneki, aki hároméves korában lett nagyothalló. „Minden sorstársamat csak arra biztathatom, hogy vállalja fel önmagát, és éljen a KONTAKT nyújtotta lehetőségekkel, hiszen a rendszer legújabb fejlesztésének, az írótolmácsolásnak köszönhetően most már akadályok nélkül kommunikálhatnak – nincsenek kellemetlen félreértések az ügyintézések során, gyors, kényelmes és közvetlenül kapcsolatba léphetnek ismerőseikkel, családtagjaikkal és barátaikkal.” Dr. Tapolczai Gergely, aki szintén KONTAKT-felhasználó, hozzátette, hogy „a KONTAKT nem pusztán egy szolgáltatás, hanem a siket és jelnyelvhasználó nagyothallók identitásának, önálló életvitelének egyik alapvető eleme”.