Sajtóközlemény: MNB ügyfélszolgálat

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) december 1-től videótolmács-szolgáltatást vezet be személyes ügyfélszolgálatán a hallássérült ügyfelek egyenlő esélyeinek megteremtésére, illetve szintén e naptól kezdve ingyenes zöld hívószámon fogadja a telefonos ügyfélmegkereséseket. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2016. december 1-től – a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségével (SINOSZ) együttműködve – kísérleti jelleggel videótolmács-szolgáltatási rendszerrel szolgálja ki a személyes ügyfélszolgálatát felkereső hallássérült ügyfeleket az egyenlő esélyű hozzáférés megteremtése érdekében. A személyes tolmácsszolgáltatáshoz képest ennek előnye, hogy előzetes időpontfoglalás nélkül, azonnal, valós időben hívható tolmácsok segítik a kommunikáció akadálymentesítését. A jelnyelvet használó ügyfeleknek a tolmácsok jelnyelven közvetítik az ügyintéző információit, az ügyfél kérdéseit pedig hangzó nyelvre fordítják. A jelnyelvet nem ismerő hallássérült ügyfelek számára írásban nyújt segítséget a szolgáltatás. A jegybank a szolgáltatás bevezetésével kívánja felhívni a figyelmet a speciális igényű személyek helyzetére, az esélyegyenlőséget előmozdító bánásmódra, s a társadalmi felelősségvállalásra. Ezért is választotta a szolgáltatás bevezetésére a fogyatékossággal élő emberek december 3-i világnapjához közeli dátumot. A kommunikáció akadálymentesítése révén nem csupán a panaszkezelés válik gördülékennyé, hanem nőhet a hallássérült ügyfelek pénzügyi tájékozottsága, tudatossága, s bővülhetnek ismereteik is. Az MNB technológiai szolgáltatásaik fejlesztése során törekedett a speciális ügyfélkör igényeinek hatékonyan megfelelő, korszerű online felhasználói élményt nyújtó alkalmazás kialakítására, hozzájárulva a speciális igényű ügyfelek független életviteléhez, felelős pénzügyi döntéseik meghozatalához. Forrás: mnb.hu https://www.youtube.com/watch?v=lEcJK6ImFdU